Podstawowym warunkiem jest zarejestrowanie działalności u właściwego powiatowego lekarza weterynarii, który nadaje „weterynaryjny numer identyfikacyjny”. W ramach sprzedaży bezpośredniej można prowadzić sprzedaż nieoskórowanych lub skórowanych tusz oraz podrobów zwierzyny łownej.
Wielkość naszej „produkcji” jest ograniczona i w skali roku możemy sprzedać jedynie 10 000 kg dziczyzny. Sprzedaż konsumentowi końcowemu może odbywać się w miejscach, w których odbywa się „produkcja” czyli przy naszych chłodniach lub w formie dostaw do zakładów prowadzących handel detaliczny takich jak sklepy, restauracje, stołówki, czy też zakłady prowadzące catering.
W tym drugim przypadku podmioty prowadzące sprzedaż bezpośrednią są zobowiązane prowadzić dokumentację w zeszycie, zawierającą nazwę i adres danego koła, rodzaj dostarczonego mięsa, numer partii i datę dostawy.
W ramach autorskiego projektu – który ma popularyzować dziczyznę w Polsce – Instytut Analiz Środowiskowych razem z EPI – Oprogramowanie dla Kół Łowieckich stworzyli interaktywną mapę z naniesionymi punktami sprzedaży bezpośredniej dziczyzny, za pośrednictwem której każdy zainteresowany zakupem tusz będzie mógł znaleźć informacje na temat aktualnej oferty.
Z tytułu ujęcia w bazie danych koła łowieckie nie ponoszą żadnych kosztów.
Mapka jest dostępna na stronie internetowej: Tutaj