Fot Rafał Łapiński
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on email
Share on print

Sprzedaż dziczyzny

Koła łowieckie mają możliwość bezpośredniej sprzedaży dziczyzny. W ramach oddolnej inicjatywy została stworzona interaktywna mapa gdzie każde koło może się zareklamować!

Podstawowym warunkiem jest zarejestrowanie działalności u właściwego powiatowego lekarza weterynarii, który nadaje “weterynaryjny numer identyfikacyjny”. W ramach sprzedaży bezpośredniej można prowadzić sprzedaż nieoskórowanych lub skórowanych tusz oraz podrobów zwierzyny łownej.

Wielkość naszej „produkcji” jest ograniczona i w skali roku możemy sprzedać jedynie 10 000 kg dziczyzny. Sprzedaż konsumentowi końcowemu może odbywać się w miejscach, w których odbywa się „produkcja” czyli przy naszych chłodniach lub w formie dostaw do zakładów prowadzących handel detaliczny takich jak sklepy, restauracje, stołówki, czy też zakłady prowadzące catering.

W tym drugim przypadku podmioty prowadzące sprzedaż bezpośrednią są zobowiązane prowadzić dokumentację w zeszycie, zawierającą nazwę i adres danego koła, rodzaj dostarczonego mięsa, numer partii i datę dostawy.

W ramach autorskiego projektu – który ma popularyzować dziczyznę w Polsce – Instytut Analiz Środowiskowych razem z EPI – Oprogramowanie dla Kół Łowieckich stworzyli interaktywną mapę z naniesionymi punktami sprzedaży bezpośredniej dziczyzny, za pośrednictwem której każdy zainteresowany zakupem tusz będzie mógł znaleźć informacje na temat aktualnej oferty.

Z tytułu ujęcia w bazie danych koła łowieckie nie ponoszą żadnych kosztów.
Mapka jest dostępna na stronie internetowej: Tutaj

Reklama

Galeria zdjęć

Więcej artykułów