Historia składa się z wydarzeń i symboli. Godłem włoskiego miasta Brescia, a jednocześnie firmy Beretta jest posąg Vittorii Alata. Rzeźba prawdopodobnie została przetransportowana do Rzymu z woli pierwszego Cesarza Augusta po śmierci Kleopatry, a następnie podarowana Brescii z okazji nadania miastu tytułu kolonii.
Po wiekach dzieło odnaleziono w 1826 roku. Było częściowo zdemontowane i starannie ukryte, wraz z wieloma innymi przedmiotami z brązu, zapewne w celu ochrony przed najazdami ludów barbarzyńskich.
W tym czasie fabryką broni zarządzał Pietro Antonio Beretta, który złożył wniosek do prefekta Brescii o transkrypcję znaku towarowego „Vittoria Alata”. Przyczyną tego wyboru była chęć budowania marki w połączeniu z symbolem miasta.
Bogini od tego momentu była reprodukowana w każdym katalogu. „Vittoria Alata” nabierała coraz większego znaczenia w firmie i jest przedstawiana w różnych formach w zależności od rodzaju publikacji – wraz ze słowami „dom założony w 1680 roku”.
Bogini znika jednak w 1950 roku. Młody Giuseppe Beretta (trzynasty przedstawiciel rodu), spotkał poetę Gabriele D’Annunzio. To on zasugerował młodemu Giuseppe, aby użyć hasła „uderz w cel”. Dlatego nowym symbolem stały się trzy strzały, które „trafiają” w jak najwięcej celów.
W 2017 roku Beretta postanawia jednak ponownie użyć „starego” logo „Vittoria Alata”, aby zainaugurować linię strzelb Vittoria. Bogini powraca do katalogu. Ten wybór nie jest przypadkowy, ponieważ broń zaprojektowano z myślą o kobietach.
W unikatowym egzemplarzu zaprezentowanym w 2020 roku, grawerzy Beretty zdołali odtworzyć postrzępiony kształt skrzydeł, a wizerunek całej rzeźby znalazł się na baskili. Całość dopełnia ręcznie wykonany kufer z logo „Vittoria Alata”.
Beretta opublikowała film i fotografie w dniu, w którym rzymski posąg powrócił do miasta po dwuletnim okresie renowacji. Strzelbę można podziwiać w muzeum firmy.