Myśliwi realizują wiele zadań, które przynoszą korzyści całemu społeczeństwu. Niestety ta wiedza nie trafia do społeczeństwa. Szczególnie mieszkańcy miast – oderwani od natury – nie mają świadomości, że myśliwi chronią siedliska, utrzymują równowagę w przyrodzie i dostarczają na rynek zdrową i smaczną dziczyznę.
Chcąc zwiększyć wiedzę i świadomość o łowiectwie „Jagd Austria” rozpoczyna kampanię informacyjną pod hasłem „To jest polowanie!”. Projekt jest skierowany do młodych obywateli, którzy mieszkają w miastach, dlatego projekt ma wykorzystywać media społecznościowe. Sercem będzie nowo zaprojektowana strona internetowa dasistjagd.at
Artykuły i filmy przedstawiają różnorodne aspekty łowiectwa i prezentują podstawową wiedzę. Ukazują myśliwych, którzy w sposób zrównoważony dostarczają wysokiej jakości dziczyznę.
„Łowiectwo stale ewoluuje, a wraz z nim rośnie nasz zakres odpowiedzialności. Poprzez kampanię chcemy przyczynić się do zwiększenia wiedzy o przyrodzie. Poza tym chcemy pokazać osiągnięcia myśliwych, którzy na zasadzie wolontariatu robią to, czego inni domagają się od dziesięcioleci.” – przekazał w komunikacie wiceprezes „Jagd Austria” Josef Proell.
Lutz Molter – zastępca sekretarza generalnego Jagd Österreich – wyjaśnił tło kampanii: „Przyroda i łowiectwo są często przedmiotem emocjonalnych rozmów. Przez lata prowadziło to do uprzedzeń i mitów. Widzimy potrzebę podjęcia działań w celu jasnego komunikowania działań, jakie podejmują myśliwi na rzecz przyrody, środowiska i dzikiej przyrody w szeroki i skuteczny sposób. Oczywiście najlepiej osiągamy to dzisiaj, korzystając z komunikacji online, przyciągając uwagę kreatywnymi działaniami”.