czwartek, 30 października, 2025
Strona głównaAktualnościSkuteczne budowanie wizerunku

Autor

Skuteczne budowanie wizerunku

Wzorem do naśladowania dla wszystkich organizacji łowieckich powinna być Francuska Federacja Łowiecka, która zaprezentowała swój najnowszy spot reklamowy.

Reklama

Wczoraj Eugeniusz Grzeszczak tłumaczył w Polsacie, jaką rolę pełnią myśliwi w systemie ochrony przyrody. Pierwszy raz w ogólnokrajowej stacji telewizyjnej nie byliśmy celem ataku, tylko stroną, którą warto wysłuchać…

Reklama

Wielki sukces myśliwych

W trakcie wywiadu przewodniczący Zarządu Głównego PZŁ ujawnił informację, że związek przeprowadził badania opinii publicznej na reprezentatywnej grupie – przez powszechnie znaną i szanowaną pracownię – z których wynika, że 60 procent Polaków akceptuje polowanie wykonywane zgodnie z obowiązującym prawem!

LINK do wywiadu z Eugeniuszem Grzeszczakiem (od 50 minuty)

Reklama

Takie samo pytanie zostało zadane w 2023 roku w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Międzynarodowej Federacji Łowieckiej CIC, z którego wynikało, że 52 procent naszego społeczeństwa akceptuje łowiectwo. Czyli przez ponad rok udało się nam przekonać dodatkowe 8 procent! To wielki nasz wspólny sukces!

Prawdopodobnie w najbliższym czasie Zarząd Główny PZŁ opublikuje więcej szczegółów z tego badania, co pozwoli nam przeanalizować wyniki. To bez wątpienia dobra decyzja, bo w dzisiejszych czasach nie można zbudować skutecznego przekazu o łowiectwie nie znając opinii obywateli.

Reklama

Portret ekologicznych apostołów

Przyglądając się działaniom Francuskiej Federacji Łowieckiej (FNC) widać, że budują swój przekaz dwutorowo. Z jednej strony pokazują myśliwych, jako osoby w wielką pasją, które aktywnie chronią przyrodę, natomiast z drugiej komunikują, że nieustannie edukują swoich członków w kwestii bezpiecznego posługiwania się bronią, ponieważ największym problemem francuskiego łowiectwa są śmiertelne wypadki na polowaniach.

Najnowsza kampania, to spot reklamowy, który będzie emitowany przez 3 tygodnie na wielu kanałach telewizyjnych: sieci naziemnych, kablowych i satelitarnych. 30-sekundowy film prezentuje, w formie humorystycznej portret ekologicznych apostołów, którzy wypowiadają się na każdym kroku na temat ochrony przyrody oraz praw zwierząt, ale w rzeczywistości nic nie robią oprócz gadania.

Wielkomiejscy ekolodzy wszystkich pouczają używając w całej Europie tych samych „zaklęć”. Reklama francuskiej federacji ośmiesza tych ludzi i pokazuje, że to myśliwi tak naprawdę angażują się w kwestie ochrony środowiska!

Prosty i czytelny przekaz

Aktywiści organizacji antyłowieckich gadają i piszą komentarze w mediach społecznościowych, a myśliwi działają. Krótki spot niesie ze sobą ważne przesłanie: „Zaangażowanie myśliwych przekłada się na ponad 12 milionów dni pracy w ciągu roku, które są poświęcone ochronie środowiska.”

Willy Schraen – prezes francuskiej federacji – nie ma żadnych wątpliwości: „Coraz pilniejsze staje się słuchanie tych, którzy działają na miejscu i praktykują skuteczną ekologię!” W komunikacie prasowym opublikowanym z okazji tej pełnej humoru kampanii komunikacyjnej prezes FNC, napisał: „ W kontekście, w którym kwestie związane z ekologią i ochroną różnorodności biologicznej odgrywają istotną rolę w debacie polityczno-medialnej i w naszym codziennym życiu, ten spot telewizyjny – niepozbawiony humoru – przypomina, że kto faktycznie działa, a kto rozsiewa utopijne teorie!”

Film francuskiej federacji ma na celu wyjaśnienie społeczeństwu prostej kwestii i prostymi słowami, które każdy rozumie. Nie ma przekonać do łowiectwa wojujących wegan, ponieważ ta gra toczy się o „zwykłych” obywateli, którzy nie mają wyrobionego zdania.

WIĘCEJ ARTYKUŁÓW

Podatek od polowania

Parlamentarzyści lewicy i zielonych w trakcie debaty nad budżetem wrzucają propozycje nowych podatków dla myśliwych.

Myśliwi w Katedrze Gnieźnieńskiej

Pierwszy raz Ogólnopolski Hubertus został zorganizowany w Spale w 2009 roku. W tym roku myśliwi świętowali w Gnieźnie.

Przepis na zbiorówkę

Wszyscy wiemy, jak zorganizować polowanie zbiorowe, ale niekiedy nam nie wychodzi, dlatego zaprezentuję wszystkie elementy udanej zbiorówki.

Ostateczna uchwała NRŁ

Naczelna Rada Łowiecka podjęła „ostateczną” uchwałę. Wizerunek łowiectwa ma budować „profesjonalna firma”.

Pułkownik od saperów

Wielka strata łowiectwa Kujaw i Ziemi Dobrzyńskiej. W wieku 87 lat zmarł pułkownik Józef Biernat. Prawdziwa legenda myślistwa w okręgu włocławskim.

Nieodpowiedzialność i brak wyobraźn...

Temat obowiązkowego przystrzelania broni, jak na dłoni pokazuje, że sami sobie chcemy utrudnić życie, a nawet uniemożliwić polowanie.