Wzorem do naśladowania dla wszystkich organizacji łowieckich powinna być Francuska Federacja Łowiecka, która zaprezentowała swój najnowszy spot reklamowy.
Wczoraj Eugeniusz Grzeszczak tłumaczył w Polsacie, jaką rolę pełnią myśliwi w systemie ochrony przyrody. Pierwszy raz w ogólnokrajowej stacji telewizyjnej nie byliśmy celem ataku, tylko stroną, którą warto wysłuchać…
Wielki sukces myśliwych
W trakcie wywiadu przewodniczący Zarządu Głównego PZŁ ujawnił informację, że związek przeprowadził badania opinii publicznej na reprezentatywnej grupie – przez powszechnie znaną i szanowaną pracownię – z których wynika, że 60 procent Polaków akceptuje polowanie wykonywane zgodnie z obowiązującym prawem!
LINK do wywiadu z Eugeniuszem Grzeszczakiem (od 50 minuty)
Takie samo pytanie zostało zadane w 2023 roku w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Międzynarodowej Federacji Łowieckiej CIC, z którego wynikało, że 52 procent naszego społeczeństwa akceptuje łowiectwo. Czyli przez ponad rok udało się nam przekonać dodatkowe 8 procent! To wielki nasz wspólny sukces!
Prawdopodobnie w najbliższym czasie Zarząd Główny PZŁ opublikuje więcej szczegółów z tego badania, co pozwoli nam przeanalizować wyniki. To bez wątpienia dobra decyzja, bo w dzisiejszych czasach nie można zbudować skutecznego przekazu o łowiectwie nie znając opinii obywateli.
Portret ekologicznych apostołów
Przyglądając się działaniom Francuskiej Federacji Łowieckiej (FNC) widać, że budują swój przekaz dwutorowo. Z jednej strony pokazują myśliwych, jako osoby w wielką pasją, które aktywnie chronią przyrodę, natomiast z drugiej komunikują, że nieustannie edukują swoich członków w kwestii bezpiecznego posługiwania się bronią, ponieważ największym problemem francuskiego łowiectwa są śmiertelne wypadki na polowaniach.
Najnowsza kampania, to spot reklamowy, który będzie emitowany przez 3 tygodnie na wielu kanałach telewizyjnych: sieci naziemnych, kablowych i satelitarnych. 30-sekundowy film prezentuje, w formie humorystycznej portret ekologicznych apostołów, którzy wypowiadają się na każdym kroku na temat ochrony przyrody oraz praw zwierząt, ale w rzeczywistości nic nie robią oprócz gadania.
Wielkomiejscy ekolodzy wszystkich pouczają używając w całej Europie tych samych „zaklęć”. Reklama francuskiej federacji ośmiesza tych ludzi i pokazuje, że to myśliwi tak naprawdę angażują się w kwestie ochrony środowiska!
Prosty i czytelny przekaz
Aktywiści organizacji antyłowieckich gadają i piszą komentarze w mediach społecznościowych, a myśliwi działają. Krótki spot niesie ze sobą ważne przesłanie: „Zaangażowanie myśliwych przekłada się na ponad 12 milionów dni pracy w ciągu roku, które są poświęcone ochronie środowiska.”
Willy Schraen – prezes francuskiej federacji – nie ma żadnych wątpliwości: „Coraz pilniejsze staje się słuchanie tych, którzy działają na miejscu i praktykują skuteczną ekologię!” W komunikacie prasowym opublikowanym z okazji tej pełnej humoru kampanii komunikacyjnej prezes FNC, napisał: „ W kontekście, w którym kwestie związane z ekologią i ochroną różnorodności biologicznej odgrywają istotną rolę w debacie polityczno-medialnej i w naszym codziennym życiu, ten spot telewizyjny – niepozbawiony humoru – przypomina, że kto faktycznie działa, a kto rozsiewa utopijne teorie!”
Film francuskiej federacji ma na celu wyjaśnienie społeczeństwu prostej kwestii i prostymi słowami, które każdy rozumie. Nie ma przekonać do łowiectwa wojujących wegan, ponieważ ta gra toczy się o „zwykłych” obywateli, którzy nie mają wyrobionego zdania.