WildMen

Fot BASC

Żal „serce” ściska

Europejskie stowarzyszenia myśliwych walczą o swój wizerunek. Prowadzą ciekawe kampanie, a tymczasem nasz związek na swoim profilu zamieszcza post, żeby nie karmić kaczek w parkach.
Reklama

Jak co roku 15 sierpnia organizacje antyłowieckie uruchomiły w mediach kampanię przeciwko myśliwym. Tym razem wnioskują o pięcioletnie moratorium dla ptaków. Nasz związek opublikował stanowisko. Niestety w formie, której nawet myśliwi nie przeczytają. Z takich dokumentów można stworzyć krótki tekst lub film, ale jak widać związkowi urzędnicy zajęci są ważniejszymi problemami.

Reklama

Tymczasem temat ptaków doskonale sprawdza się w atakach na łowiectwo. Dlatego u nas zieloni khmerzy walczą o zakazanie strzelania do głowienki, a w Anglii o ochronę pardwy. W każdym przypadku użyta argumentacja przemilcza fakty, ponieważ nadrzędnym celem aktywistów jest wywołanie negatywnej opinii o myśliwych!

Z tego powodu największy na wyspach związek myśliwych BASC corocznie z otwarcia sezonu robi wielkie wydarzenie! Między innymi w gazetach ukazują się artykuły, w których myśliwi podkreślają korzyści płynące z polowań na wrzosowiskach.

Reklama

Przejęcie kontroli nad debatą

Takie reklamy – za które związek płaci – to bardzo dobry sposób, aby przekazać społeczeństwu informację o faktycznej roli polowań w całym systemie ochrony przyrody. Czas publikacji tych teksów nie jest przypadkowy. Otwarcie sezonu na pardwy daje idealną możliwość wykorzystania statystyk dotyczących turystyki łowieckiej, a ta generuje miejsca pracy i wielkie korzyści dla gospodarki.

Angielscy myśliwi w ten sposób promują również niesamowite miejsca, gdzie można cały czas znaleźć spokój i wspaniałą przyrodę. Komunikat jest prosty, a jego podstawowy cel to przeciwdziałanie ukierunkowanemu lobbingowi grup antyłowieckich, które działają poprzez media społecznościowe.

Reklama

Wspierają ich celebryci i to oni – wykorzystując swoją popularność – rozpędzają burzę wokół polowania. Argumenty, którymi zręcznie żonglują mają w teorii chronić ginące gatunki. To dlatego tak szybko trafiają na pierwsze strony gazet, a nawet do głównych wiadomości.

W dawnych czasach otwarcie sezonu było prawdziwym świętem myśliwskim głęboko zakorzenionym w tradycji i historii tego kraju. Dzisiaj to prawdziwe pole bitwy, więc reklamy BASC muszą być „nafaszerowane” niepodważalnymi faktami, dzięki którym myśliwi przejmują kontrolę nad debatą.

Reklama

Francuski profesjonalizm

Wszyscy myśliwi dyskutują jak uświadomić i przekonać społeczeństwo do łowiectwa. Doskonały sposób i jak zwykle profesjonalne wykonanie ma najnowsza kampania w mediach społecznościowych francuskiego związku łowieckiego. Plan jest bardzo prosty. Dotrzeć do społeczeństwa poprzez Facebook, You Tube i Instagram. W tym przypadku rewelacyjnym hasłem „Odnajdź swoją prawdziwą naturę”.

https://www.youtube.com/watch?v=9wRd44yompo
Dziczyzna łapie za serce!

W sumie ma zostać zaprezentowanych osiem filmów przedstawiających „zwykłych” ludzi, którzy polują. Pewnie dla wielu łowców będzie to zaskoczenie, ale w tych bardzo zabawnych etiudach nie ma akcesoriów myśliwskich. Całość bazuje na wywołaniu emocji opierając się na adrenalinie, flircie, czy pozytywnie obieranym przebywaniu z rodziną.

https://www.youtube.com/watch?v=D0WxoHus9Zo
Polowania na dzika to prawdziwe emocje, których nie można mieć siedząc przy konsoli!

Strategia komunikacji

Dla Willy’ego Schraena, prezesa federacji łowieckiej FNC polowanie, a może nawet coś więcej, czyli cały wiejski styl życia jest wartością, o którą musimy walczyć. Najnowsza kampania komunikacyjna celowo jest niekonwencjonalna i ma pokazać Francuzom kim są myśliwi, a także różnorodność łowiectwa, co pozwala rozwijać swoje pasje.

Przeciwnicy łowiectwa uderzają zawsze w najsłabszy punkt. Pomysłów na walkę z ekoterroryzm jest dużo, ale tych prowadzonych w innych krajach nie można wprost „przekalkować” do Polski!

W ramach ZG PZŁ powinien już dawno działać zespół prawdziwych fachowców, który opracują strategię i będą na bieżąco analizować metody oraz argumenty jakich używają nasi przeciwnicy jak i kampanie prowadzone przez myśliwych w innych krajach.

Reklama

ZAPRASZAMY DO ZAKUPÓW

Galeria zdjęć

Więcej artykułów